Sağlıklı Beslenmede Balığın Önemi Nedir?

Hepimizin bildiği gibi balık içerdiği vitaminler ve mineraller açısından çok yararlı bir besin maddesi. Fosfor, kalsiyum, iyot ve vitamin zengini balık A, B1, B2 ve D vitaminlerini içeriyor.

Gerçekten balık tutkunu olup sıkça tüketenler dışında balık tüketimi ülkemizde gereğinden daha az. Kırmızı etten daha çok proteine sahip olan balık az oranda yağ barındırıyor. Üstelik balıktaki yağ, diğer yağlardan daha faydalı. Daha da önemlisi kırmızı etlerden alınan proteinin tümü vücut tarafından kullanılmıyor ama balıktaki protein ve yağın hemen hepsi vücudumuz tarafından kullanılıyor.

İçerdiği düşük karbonhidrat ve nişasta oranından dolayı balık; tercih edilen diyet yiyeceklerinin de başında geliyor. Özellikle kolesterol sorunu olanlar için muhteşem bir besin kaynağı.

Kemiklerin gelişiminde, büyümesinde D vitamini gereksinimi çok fazla. Balık D vitamini içeriyor ve kemik gelişiminde de çok önemli bir rol oynuyor. 

Ayrıca haftada en az iki kez balık yemek yaşlanmaya bağlı zihinsel faaliyetlerdeki düşüşü en az üç-dört yıl yavaşlatıyor

Balık düşük kalorili diyet uygulayanlar için harika bir besindir. Ortalama yağ içeriği kırmızı ete oranla %20 daha azdır.

Sağlıklı yaşamın ilk şartı sağlıklı ve dengeli beslenmektir. Sevdiklerimizle mutluluğumuz için balık yiyelim ve yedirelim... Uzmanların tavsiyesi; Haftada 2 kez balık tüketin!