Amerika Birleşik Devletleri’nin Boston şehrinde her yıl düzenlenen, dünyanın en önemli su ürünleri fuarlarından biri olan ve tüm sektörü bir araya getiren Seafood Expo North America, bu yıl da farklı ülkelerden firmaların katılımıyla gerçekleşti.
Türkiye’nin ilk entegre kültür balıkçılığı tesisini kuran, çevre dostu üretimini “Friend of The Sea” sertifikası ile tescilleyen, Pınar Balık markasıyla Türkiye’nin ilk “Üstün Lezzet Ödüllü” çipura ve levreklerini üreten Çamlı, Boston’da düzenlenen fuarda sektör profesyonelleri ve tüketiciler ile buluştu. Görsel bir şölen haline dönüştürülen organizasyonda ödülleri, kalite belgeleri, sürdürülebilirlik ve iyi tarım sertifikaları ile sektörde fark yaratan Çamlı, 37 milyar dolarlık dev su ürünleri pazarına sahip Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ihracatını büyütme hedefi ile ziyaretçilerini ağırladı.
Yaşar Holding Tarım, Hayvancılık ve Balıkçılık Grubu Başkan Yardımcısı Hasan Girenes, taze balık ürünleri kategorisinde 30 milyon Dolar ihracat ile cari açık dostu olduklarını söyledi. Hasan Girenes “Kanada’dan Katar’a, İtalya’dan Suudi Arabistan’a, onlarca ülkedeki balık severler, ilk günkü tazeliğini koruyan Pınar Balık ürünleriyle sağlıklı ve lezzetli balık tüketmenin keyfine varıyorlar. Bizse, yüz binlerce insana kaliteli ve üstün lezzet ödüllü balıklarımızı ulaştırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Hedefimiz daha çok ülkeye bu lezzeti yayabilmek” diye konuştu.
49 ülkeden yaklaşık 1330 şirketin katılım gösterdiği fuarda, Çamlı’nın Pınar Balık markalı çipura ve levreklerinin 36 saatten daha kısa sürede yurtdışındaki tüketicilere ulaştırıldığına vurgu yapan “hızlı kargo” temalı standı katılımcılardan yoğun ilgi gördü.
Günümüzde Avrupa, Kuzey Amerika ve Orta Doğu ülkeleri başta olmak üzere çok sayıda ülkeye ihracat gerçekleştiren Çamlı, 2019 yılı ve sonrasında da ihracat pazarlarını genişletmeyi hedefliyor.
Duyuru ve haberlerimizi takip etmek için e-bültenimize kayıt olunuz.